Zawisza Bydgoszcz uczy się od najlepszych

Zawisza Bydgoszcz wziął udział w kongresie „Sport Biznes Polska”, który odbył się we wtorek (28 września) w Warszawie.

Kongres zorganizowało stowarzyszenie „Sport Biznes Polska” powstałe w listopadzie 2020 roku z inicjatywy kilkunastu ekspertów, którzy swoje doświadczenie zdobywali pracując w klubach sportowych, agencjach, samorządach czy firmach sponsorujących sport. Organizacja za swój podstawowy cel przyjęła profesjonalizację i integrację środowiska sportu i biznesu. Do głównych zadań Stowarzyszenia należy dbanie o rozwój i edukację osób tworzących polski biznes sportowy, a także wyznaczanie nowych trendów i standardów. Stowarzyszenie ma być platformą wymiany wiedzy, doświadczeń, ale też dobrych praktyk i zasad współpracy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku.

Warszawski kongres składał się z pięciu bloków tematycznych:

  • Przyszłość zarządzania i komunikacji w sporcie
  • Sponsoring sportowy – szanse i wyzwania dla marek
  • Rola samorządów w rozwoju i promocji sportu
  • Efektywne zarządzanie obiektami sportowymi
  • Kierunki rozwoju branży esportu w Polsce

W ramach każdego z nich odbyło się wiele debat, prelekcji i warsztatów. Hasło kongresu „Razem tworzymy polski sport i biznes” podkreślało chęć integracji branż. „Zależy nam, żeby w naszych wydarzeniach uczestniczyli zarówno przedstawiciele największych marek i organizacji sportowych, jak i osoby reprezentujące mniejsze podmioty. Uważamy, że każdy głos jest ważny i niezależnie od wielkości, finansów czy poziomu rozwoju wszyscy wspólnie tworzymy branżę sportu i biznesu. Kongres SBP jest doskonałą okazją do poznania, a także wzajemnego zrozumienia swoich potrzeb i problemów” – deklarowali organizatorzy.

Przedstawiciele Ekstraklasy S.A., Eleven Sports, TVN Discovery (Eurosport) i Canal+ Sport dyskutowali o kierunkach ewolucji rynku w zakresie udziału sportu w telewizji. Michał Wapiński, Innovation Product Manager w TISA Group przedstawił prezentację pt. Tokenizacja w sporcie – jak budować zaangażowanie kibiców w rozwój organizacji. Członkowie władz klubów, które w różnych dyscyplinach osiągnęły sukces na arenie międzynarodowej debatowali o tym, jak to się przekłada na rozwój marketingowy organizacji.

W ramach bloku „Przyszłość zarządzania i komunikacji w sporcie” dyskutowano też o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w komunikacji z fanami, o sposobach przyciągania młodego pokolenia do sportu oraz budowaniu zespołów i kompetencji przyszłości w organizacjach sportowych.

Segment sponsoringowy rozpoczęła debata o nowych i zmiennych warunkach prowadzenia komunikacji w dobie postcovidowej. Kamil Gorlicki, kierownik marketingu sportowego w Olimp Sport Nutrition przedstawił prezentacje pt. „Wizerunek sportowca w promocji marki”. Uczestnicy mogli też zapoznać się z działaniami komunikacyjnymi marek podczas największych imprez sportowych na przykładzie Euro2020 i Igrzysk Olimpijskich w Tokio.

Część esportową wypełniły dyskusje o przyszłości tego rynku w Polsce, o możliwościach prezentacji marek w esporcie i gamingu. Aleksandra Marciniak, Head of Sales & Partnerships w Polska Liga Esportowa przedstawiła prezentację pt. „Przewodnik po branży esportu – jak efektywnie stawiać pierwsze kroki i budować spójny wizerunek marki?”. Eksperci z Ekstraklasa S.A., TS Wisła, Lech Free i X-kom debatowali jak skutecznie budować modele synergii sportu i esportu.

Przedstawicie urzędów miast dyskutowali m.in. o zarządzaniu i finansowaniu w samorządach ze szczególnym uwzględnieniem zmian i wyzwań jakie czekają w 2022 roku.

Wnioski z kongresu przedstawione zostaną w najbliższym czasie zarządowi klubu.

kj